Een verhuizing, koufront en een week verder - Reisverslag uit League City, Verenigde Staten van Marika Padmos - WaarBenJij.nu Een verhuizing, koufront en een week verder - Reisverslag uit League City, Verenigde Staten van Marika Padmos - WaarBenJij.nu

Een verhuizing, koufront en een week verder

Blijf op de hoogte en volg Marika

15 November 2014 | Verenigde Staten, League City

Texas is ijs koud! Dat heb ik nu de laatste week wel gemerkt. De gevoelstemperatuur van -4 is gehaald en deze kou blijft voorlopig ook nog wel eventjes. Terwijl het de week hier voor nog ruim in de 20 graden was, is het weer in een paar dagen helemaal omgegooid door een koufront vanuit Antartica. Mijn Uggs stonden al klaar, ik moest alleen nog ergens een winterjas kopen want hier was ik niet echt op voorbereid.

Daarnaast ben ik deze week ook van kamer geruild. Ik zit nu een verdiepingje lager in min of meer dezelfde kamer met hetzelfde uitzicht. Voor mijn vorige kamer moest ik om de dag terug naar de balie om een nieuw kamerpasje te halen, denk dat ik er inmiddels al wel 10 heb gekregen. Daarnaast maakte mijn airco hele irritante geluiden. En dit vooral 's avonds als ik ging slapen of 's ochtends vroeg vanaf 5 uur. Ik ging me er dus ook steeds meer aan ergeren. Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van. Alhoewel ik eerst het technische team moest overtuigen van de klachten in de kamer, zij waren er helemaal zeker van dat het alleen het water was dat door de buizen stroomde. Niet dus....

Ook heb ik deze week eindelijk een GO gekregen voor mijn onderzoeksvoorstel. De volgende weken moet ik dus keihard aan de bak want december geeft straks genoeg leuke dingen waar ik ook wel tijd voor wil hebben. Hopelijk gaat de tijd nu ook iets sneller!

Deze week alleen al is er genoeg gebeurd, zo ben ik ook weer begonnen met turnen. Na mijn (weer) overbelasting van mijn pols en mijn voedselvergiftiging van vorige week, heb ik de eerste training er weer op zitten. Ook dat zal nu hard gaan. Met twee keer turnen en een keer fitnessen hoop ik in ieder geval met basis oefeningen mijn wedstrijd te turnen!

Tot snel, liefs!

  • 15 November 2014 - 18:13

    Ellen Van Der Baan:

    Lieve Marika, wat een belevenissen. Ik hoop dat je inderdaad weer een wedstrijd kan gaan turnen, dat is tenslotte waar jouw hartje ligt. En geweldig dat je de GO binnen
    hebt, dan kan je lekker aan de slag. Tot wanneer zit je daar nog?
    Ik probeer je te blijven volgen. Veel lieve groetjes uit oud-Sabbinge van ons allemaal
    Liefs Ellen.

  • 15 November 2014 - 19:31

    Marika Padmos:

    Hi Ellen, ja zeker. Zowel leuke als minder leuke maar het hoort er allemaal bij. Ik ga er echt voor om die wedstrijd te turnen. Zolang ik nu fit blijf en mijn pols het vol houdt moet het denk ik wel lukken. Ik zit hier nog 2 maandjes, de 9e week gaat straks in en ik zit er 16 hier. Bijna over de helft dus. Ik ben op 14 januari weer in Nederland. Hoe is het met jullie?

    Liefs!

  • 20 November 2014 - 21:37

    Marco Padmos:

    Jas kan weer in de kast , Marika / ik zie hier ,dat ze vandaag 22 graden verwachten bij jou en morgen 24 : is toch al gauw 10 meer als hier :( .(tobbers zitten hier :) )
    Wel verstandig dat je niet in het noorden van de VS zit : daar is het ijsberenweer .

    Hopenlijk is je kamer nu slapenswaardig / gedoe met die pasje's zou je ook al ietwat zout worden :)
    De rest klinkt ook al weer beter = het zo de veertiende !

  • 20 November 2014 - 22:12

    Marika Padmos:

    Hee Marco! Ja kou is weer voorbij, helaas de komende dagen nog veel regen op komst, maar geen sneeuw zoals in New York inderdaad. Maar van deze afwisseling word je ook een beetje moe. Het scheelt ongeveer 20 graden in een week.

    Pasjes zijn nu geregeld en ook mijn airco is relatief stil. Dat scheelt weer. Nog even anderhalve week wachten en dan is Iman er ook. Dan kan het feest beginnen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marika

18 years old | Student at the University of Applied Sciences Rotterdam | Small Business and Retail Management | Love Gymnastics | Love to travel |

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 970
Totaal aantal bezoekers 3817

Voorgaande reizen:

23 September 2014 - 13 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: